Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Med fokus på lärande,
ledarskap och hälsa

Utbildningarna vid Utbildningsvetenskapliga fakulteten omfattar ledarskap, pedagogik samt lärande och undervisning bland barn, ungdomar och vuxna. Fakulteten erbjuder kompletta akademiska miljöer där utbildning, forskning och samverkan genomsyrar respektive utbildning. Vår forskning tar upp frågor om undervisningens innehåll och lärandet i skolan, men också vad den digitala tekniken innebär för vårt lärande och hur bra betygen egentligen förutsäger framtida studieframgångar. Vi arbetar även med frågor som hållbar utveckling, hälsa, skolors organisation och utbildningsplanering.

Utbildningsvetenskapliga fakulteten har från och med 1 juli 2016 programansvar för stora delar av lärarutbildningen vid Göteborgs universitet, dock ej Ämneslärarprogrammet. Utöver de blivande lärarna studerar även framtidens idrottsledare, hälsovetare och kostekonomer vid fakulteten.

Nyheter

  • Instruktören avgörande i sjökaptensutbildningens virtuella utbildningsmiljö

    [2018-01-15] Det är långt ifrån självklart hur blivande sjökapteners färdigheter utvecklas i utbildningens uppbyggda miljöer och hur den simulerade verkligheten där relaterar till arbetet ombord på ett fartyg. En ny avhandling från Göteborgs universitet understryker hur avgörande instruktörens funktion är.

  • Möt kostekonomen Caroline

    [2018-01-11] Caroline Adielsson arbetar som regional key account manager (nyckelkundsansvarig) på säljbolaget Conaxess trade Sweden. Hon har gått utbildningen Kostekonomi med inriktning mot ledarskap på institutionen för kost- och idrottsvetenskap.

Fler nyheter

Kalender

Till kalendern

« NOVEMBER 2017 »
TIONTOFR
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Sidansvarig: Linda Morgan|Sidan uppdaterades: 2017-12-23
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?