Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Med "Reading to learn" och Läslyftet som grund

Seminarium

Systematiskt pedagogiskt utvecklingsarbete inom Barn- och fritidsprogrammet.

Seminanariet inleds med forskaren Ingrid Henning Loeb som berättar om ett pilotprojekt för Västra Götalandsregionen om språk- och kunskaputvecklande arbetssätt i gymnasieskolans yrkesutbildningar. Då kom hon i kontakt med Tina From och Henning Setterberg, lärare inom Barn- och fritidsprogrammet, vid Burgårdens utbildningscentrum, som under en tid använt Reading to learn och Läslyftet, för att utveckla sin undervisning kollegialt och förbättra elevernas skolresutlat. Tina och Henning berättar om detta systematiska utvecklingsarbete och ger exempel.

Föreläsare: Ingrid Henning Loeb, Tina From och Henning Setterberg

Datum: 2017-04-26

Tid: 16:00 - 17:30

Kategorier: Pedagogik och didaktik

Plats: Pedagogen, Västra hamngatan 25
Lokal: AK2 134

Sidansvarig: Torsten Arpi|Sidan uppdaterades: 2017-04-06
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?